اختلاف قیمت 100هزار دلاری بازیکنان هندی و بعضا افغان با آنچه معاون باشگاه استقلال در مورد فوتبالیست‌های یادشده می‌اندیشد، نشان می‌‌دهد که مرد تاثيرگذار استقلال در فصل نقل و انتقالات چندان هم«فی» بازار را در اختیار ندارد.

آقای معاون! افغان‌ها و هندی‌ها کمتر از 100 هزار دلار می‌ارزند
گروه ورزشی مشرق - پرو پئیچ آقای گل لیگ 15-2014 آلبانی‌ مهاجم با کیفیتی است. مهاجمی که آبی‌ها می‌گویند با قراردادی به ارزش 245 هزار دلار از ابتدای فصل جدید لیگ برتر ایران استقلالی شده است؛ قراردادی که به علت انجام آن در ساعات پایانی فصل نقل و انتقالات شائبه های زیادی به وجود آورد.

پرو با زدن دو گل به شهرداری سمنان در جام‌حذفی حضورش در جغرافیای فوتبال ایران را اعلام کرد تا کادر فنی آبی‌ها روی او حساب ویژه‌ای باز کند.

گشودن دروازه تیمی مثل شهرداری شاید از لحاظ آماری چندان مهم نبود اما از لحاظ تاکتیکی نشان داد مهاجمی با خصوصیات پرو می‌تواند به کار استقلال مظلومی بیاید.

خصوصا که آبی‌ها در راست با خسرو حیدری و میلاد فخرالدینی چپ‌پا و با یعقوب کریمی و میثم مجیدی صاحب پاسورهایی با ارسال‌های ویژه برای این مهاجم بلند قامت هستند.

* پیشنهاد 500 هزار دلاری پرسپولیس

پرو 32 ساله فصل قبل از پرسپولیس پیشنهادی 500 هزار دلاری داشت. خودش می‌گوید: «پرسپولیس برای یک فصل و نیم 400 هزار دلار پرداخت می‌کرد ضمن اینکه 100 هزار دلار برای صدور رضایتنامه‌ام به باشگاه آلبانیایی می‌رسید.»

مدیر برنامه‌های پئیچ هم تایید می‌کند حرف‌های این مهاجم در مورد پیشنهاد پرسپولیس درست است: «در زمستان سال گذشته از باشگاه پرسپولیس پیشنهادی به من رسید. پیشنهادی 500 هزار دلاری برای یک فصل و نیم که 100 هزار دلار آن برای صدور رضایتنامه‌اش بود. با این حال استقلال موفق شد این بازیکن را با 245 هزار دلار برای یک فصل به خدمت بگیرد.»

* پرو آبی 89هزار دلار ارزانتر از پئیچ قرمز

اما یک دو دو تا چهار تای ساده نشان می‌دهد که با احتساب پیشنهاد پرسپولیس او برای یک فصل به پرو پئیچ و باشگاهش 334 هزار دلار پرداخت می‌کرد. و این یعنی 89 هزار دلار گران‌تر از قیمت جدید او در عقد قرارداد با استقلال.

آقای معاون! افغان‌ها و هندی‌ها کمتر از 100 هزار دلار می‌ارزند
به راستی چرا این مهاجم قبول کرد با وجود درخشش فوق‌العاده در لیگ برتر آلبانی و ثبت عملکردی عالی با کوگسی راضی به کاهش 89 هزار دلاری مبلغ درخواستی‌اش شود؟

پرو فصل پیش در 35 بازی حضور داشت و البته در هر 35 دیدار یاد شده وارد ترکیب اصلی کوگسی شد. این مهاجم طی 3075 دقیقه 31 گل زد تا هم کمک کند تیمش با 75 امتیاز نایب قهرمان شود و هم خودش آقای گل رقابت‌ها لقب بگیرد.

واضح است که منطقی بود تا پرو آقای گل برجسته لیگ آلبانی؛ تقاضای مالی خود را نسبت به فصل قبل افزایش دهد، نه این که آن را کم کند مگر این که او هم از بچگی استقلالی بوده و دوست داشته به این تیم تخفیف ویژه بدهد!

* آقای معاون«فی» هندی و افغان را نمی‌داند

به گزارش مشرق، بهرام امیری معاون اجرایی باشگاه استقلال در گفت‌وگو با کاپ (اینجا) رقم قرارداد پرو پئیچ در فصل جاری را 280هزار دلار اعلام می‌کند و البته توضیح می‌دهد در این رقم مبلغ مالیات بازیکن آبی‌ها هم لحاظ شده است.

امیری که در جمع هواداران استقلال به مدیری موفق در فصل نقل و انتقالات معروف است چند جمله هم در مورد قیمت بازیکنان افغانی و هندی به میان می‌آورد:«این روزها فوتبالیست‌های افغانی و هندی هم 150هزار دلار نمی‌گیرند.»

جالب اینکه بررسی ارقام قراردادهای بازیکنان ملی‌پوش هندی و افغان نشان می‌دهد که معاون آبی‌ها در مورد قیمت بازیکنان مذکور مبالغه کرده و احتمالا خبری از آنها ندارد.

آقای معاون! افغان‌ها و هندی‌ها کمتر از 100 هزار دلار می‌ارزند

* باارزش‌ترین افغانی 75هزار یورو قیمت دارد

رسیدن به حدود قیمت بازیکنان سرشناس‌تر تیم‌ملی افغانستان چندان دشوار نیست. ترانسفرمارکت سایت معتبر در ارزشیابی بازیکنان فوتبال خیلی شفاف نشان می‌دهد ملی‌پوشان افغان حاضر در فوتبال آلمان چه «حدود» قیمتی دارند.

برای نمونه می‌توان شرایط یکی، دو بازیکن افغان را در ترانسفرمارکت زیر ذره‌بین برد.

نفر اول مصطفی زازی است؛ هافبکی که از سال 2012 به لوبک در لیگ دسته چهارم آلمان رفته است. این بازیکن 22ساله امسال به لیست سن‌پائولی2 اضافه شد آن‌هم با ارزش 75هزار یورو.

مصطفی باارزش‌ترین بازیکن تیم‌ملی افغانستان در مرحله فعلی مسابقات انتخابی جام‌جهانی است. این بازیکن تنها گل افغان‌ها را در ایستگاه دوم رقابت‌ها به کامبوج زد تا افغانستان حریفش را در پنوم پن یک بر صفر شکست دهد و سه‌امتیازی شود.

افغان‌ها در دفاع مرکزی تیم‌ملی خود از ضمیر داوودی 28ساله بهره می‌برند. ضمیر دوملیتی است و برای ویکتوریاآسچافنبورگ در لیگ چهارم آلمان بازی می‌کند. قیمت این ملی‌پوش لژیونر آلمانی- افغان در ترانسفرمارکت 50هزار یورو به ثبت رسیده است.

* هندی‌های ارزان‌قیمت

در فوتبال هند سونیل چتری یک استثناست؛ مهاجمی که گفته می‌شد در مقطعی شانس پیوستن به منچستریونایتد را هم داشت. سونیل 40هزار دلاری برای نایب‌قهرمان هند بنگلامور بازی می‌کند. این مهاجم با زدن 48 گل در 80 بازی رکورددار گل‌های ملی تاریخ فوتبال هند هم هست.

در مقابل دیگر چهره‌ برجسته تیم‌ملی هند روبین سینگ است؛ مهاجمی که نقش او در اجرای برنامه‌های هجومی اسکلدزیچ- سرمربی آلمانی هند- غیرقابل انکار است. روبین با قراردادی 75هزار یورویی برای بنگلامور بازی می‌کرد و با همین قیمت راهی دینامودهلی شده است.

قابل توجه اینکه بررسی قیمت سایر ملی‌پوشان فوتبال هند نشان می‌دهد که اکثریت بازیکنان این تیم معدل قیمت 50 تا 75هزار یورو دارند.

آقای معاون! افغان‌ها و هندی‌ها کمتر از 100 هزار دلار می‌ارزند

اختلاف قیمت 100هزار دلاری بازیکنان هندی و بعضا افغان با آنچه معاون باشگاه استقلال در مورد فوتبالیست‌های یادشده می‌اندیشد، نشان می‌‌دهد که مرد تاثيرگذار استقلال در فصل نقل و انتقالات چندان هم«فی» بازار را در اختیار ندارد و شاید هم وقتی از نظر او بازیکن هندی 150هزار دلار کمش هست و حداقل 50هزار دلار آنها را دست بالاتر می‌گیرد پول بیشتر دادن از آن چیزی که پرو پئیچ می‌ارزد هم قطعا طبیعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امین ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام حالا مچ آقای امیری رو گرفتین؟ بعد الان چرا پرو تخفیف داد؟ فقط طرح مساله میکنید؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس